Skip links

Jak wybrać nazwę konta na Instagram

Jeśli oferujesz ciekawy produkt, usługę czy prowadzisz własny blog, część osób, która odwiedzi Twoją stronę, będzie chciała do niej wrócić. Nie wszyscy korzystają z zakładek i nie wszyscy dodają strony do ulubionych – to samo tyczy się np. Instagramu, nie każdy od razu zacznie Cię obserwować.

Istnieje dużo większe prawdopodobieństwo, że jeżeli odwiedzający postanowi wrócić na Twoją stronę, będzie pamiętał adres: www.markawsieci.pl niż np. xyz-twoja-marka-w-sieci.pl. To samo tyczy się serwisów społecznościowych.

Gdy zakładasz nowe konto, rejestrujesz domenę, powinieneś zmierzać do uzyskania jak najprostszej, krótkiej i chwytliwej nazwy użytkownika, która będzie wyróżniać się w aktywnościach użytkownika (Instagram, Facebook) oraz będzie łatwa do zapamiętania.

Z pomocą, przychodzą nam gotowe narzędzia, zarówno Polskie jak i zza granicy.

1. SZUKAMY POMYSŁU

Pierwszym, przydatnym narzędziem jest „Tropiciel Domen” od home.pl.
Na podstawie wprowadzonych słów kluczowych (maksymalnie dwa, oddzielone przecinkiem lub spacją), pozwala na wyszukanie domeny, a co za tym idzie nazwy, pod którą możemy się identyfikować również w kanałach społecznościowych. Osobiście, zalecam korzystać tylko z jednego słowa kluczowego.

Jak to działa?

Krok pierwszy to oczywiście przejście na stronę https://home.pl/tropiciel-domen
Krok drugi, to wprowadzenie słowa kluczowego, powiązanego z naszym pomysłem np. wędkarstwo, gotowanie, samochody, sprzątanie itp.

Gdy wpisaliśmy już słowo kluczowe, kolejnym etapem jest zaznaczenie jaki charakter będzie miała nasza strona.

Do wyboru mamy aż 16 kategorii.

Ostatnim elementem jest wybór zasięgu naszych działań. Musimy wybrać, czy oferta będzie skierowana do obywateli Polski, Europy, Czy świata.

Po kliknięciu na przycisk „Szukaj domen”, system po chwili przeniesie nas na stronę z wynikami, gdzie będziemy mogli od razu przejść do rejestracji domeny. Jeśli chcemy skorzystać z usług innej firmy umożliwiającej rejestracje, możemy wykorzystać sam pomysł, a rejestracji dokonać gdzie indziej.

2. SPRAWDZAMY CZY WYGENEROWANA NAZWA JEST WOLNA W SERWISACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH

Gdy już mamy pomysł, czas na weryfikacje czy nasza wybrana domena, jest wolna jeśli chodzi o serwisy społecznościowe.
Umożliwi nam to strona https://namechk.com/

Po przejściu na stronę powinien wyświetlić się nam taki widok:

Po wpisaniu słowa kluczowego, w moim przypadku jest to „markawsieci”, na zielono zostaną podświetlone rozszerzenia domen, pod którymi możemy zarejestrować nasz adres oraz „Usernames” czyli weryfikacja, czy możemy pod wymyśloną przez nas nazwą, zarejestrować konto czy np. ktoś nie zrobił tego przed nami.

3. PODSUMOWANIE

Szukanie dobrej, wolnej nazwy dla naszego pomysłu może zając nam nawet kilka godzin. Te kilka godzin, może jednak zwrócić się z nawiązką. Zdarza się, że spora ilość osób nie wie, iż dodając do nazwy konta na Instagram znak „_”, sprawia że jego konto jest trudniejsze do wyszukania, zapamiętania i wymaga od użytkownika końcowego dodatkowych kliknięć na klawiaturze telefonu, co w końcu może prowadzić do utraty potencjalnego klienta… oczywiście to samo dotyczy innych znaków interpunkcyjnych w nazwach profili.

Jeśli masz inne pomysły dotyczące ułatwień w wyszukiwaniu nazw, opisz je w komentarzu. Z pewnością sam z nich skorzystam, jeśli pomysł będzie trafny i ułatwi cały proces.

Leave a comment