Skip links

Jak poprawnie używać #hashtagów na Instagram

Przeglądając mniej popularne konta w Instagram, często natrafiam na konta, których użytkownicy pod swoimi zdjęciami zamieszczają rozmaite #hashtagi. Nie ma w tym nic dziwnego, pod warunkiem, że zdjęcie jest faktycznie z nimi powiązane.

Wybór odpowiednich #hashtagów, może przyciągnać większą ilość obserwujących, a co za tym idzie polubień i komentarzy… a przecież to właśnie na tym, między innymi, polega nasza obecność w portalach społecznościowych.

Pierwszą, podstawową zasadą, którą powinniśmy się kierować podczas wyboru tagów, to myślenie o nich jak o słowach kluczowych w wyszukiwarce google. Oczywistym faktem jest, że to właśnie dzięki hashtagom, jesteśmy w stanie wyszukać zdjęcia w Instagram, podobnie jak strony internetowe za pomocą słów kluczowych w Google.
Jeśli odpowiednio dobierzesz tagi, a Twoje zdjęcie trafi do „Najpopularniejszych postów”, zyskasz o wiele więcej, niż zamieszczając tag #słońce pod zdjęciem księżyca i otrzymując za to jednego ‚lajka’.

Podstawowe zasady używania tagów:
Używaj hashtagów powiązanych ze zdjęciem i powiązanych ze sobą nawzajem. Istnieje dość duże prawdopodobieństwo, że Instagram korzysta z algorytmu rozpoznawania tego, co znajduje się na zdjęciu. Nieodpowiednie użycie tagów, może zmniejszyć widoczność Twojej publikacji.
Nie nadużywaj hashtagów – Aplikacja pozwala na opublikowanie 30 tagów pod publikacją, nie mniej jednak, powinieneś się zastanowić, czy jest sens używać ich aż tylu. Lepszy efekt, może oddać użycie np. tylko 10, dobrej jakości.
Nie publikuj hashtagów w komentarzu, tylko pod zdjęciem podczas publikacji. Moje konto jest tego przykładem, otrzymałem tzw. „Shadow Ban”, który został zdjęty dopiero po ich usunięciu.

Dobrze, ale jak mam znaleźć odpowiednie #hashtagi?

Zazwyczaj, zamieszczając zdjęcie na Instagram, nie zastanawiamy się długo, czy dany #hashtag jest aktywny… po prostu wpisujemy to, co przyjdzie nam do głowy. Działanie takie jest błędne i ma niewiele wspólnego ze zwiększaniem popularności naszego konta.

Na jednym z for internetowych, znalazłem artykuł i informacje o ciekawym narzędziu, znajdującym się pod adresem:

IQta.gs – (kliknij, aby otworzyć w nowym oknie)

Narzędzie, to po prostu strona internetowa, która pozwala nam na wyszukanie pokrewnych #hashtagów na podstawie tego, wpisanego w wyszukiwarkę. Wpisując np. #marketing otrzymamy listę słów, które najczęściej były umieszczane obok siebie, czyli pod jedną publikacją, przez określoną liczbę użytkowników.

Jeśli zebrałeś już listę #hashtagów (powinno to być 5-10 #hashtagów z listy iqta.gs), powinieneś je sprawdzić pod kątem dwóch aspektów:

a) Czy są aktywne – sprawdzisz to za pomocą Instagram. Po prostu wpisz je w wyszukiwarkę i zobacz datę publikacji oraz ilość opublikowanych zdjęć.
b) Zdjęć w sekcji „Najpopularniejsze posty” – oczywistym faktem jest, że więcej polubień, to większe prawdopodobieństwo, iż Twoja publikacja znajdzie się w tej sekcji. Jeśli Twoja publikacja jest w stanie zebrać 1000 polubień, nie uda Ci się dostać do „Najpopularniejszych postów” wśród zdjęć, które mają ich 100,000.

Jeśli uda Ci się znaleźć 50 hashtagów, które idealnie nadają się pod publikowane przez Ciebie treści, nie używaj ich wszystkich pod jedną publikacją, tylko staraj się je mieszać… 10-15 hashtagów pod jedną publikacją, powinno być wystarczającą ilością.

Aby znaleźć się w „Najpopularniejszych postach”, musisz zebrać odpowiednią ilość polubień oraz komentarzy pod zdjęciami. Twoje zdjęcie, po prostu musi stać się popularne 🙂

Używam #hashtagów, ale nie zwiększa się ilość polubień, dlaczego?

Dwa główne powody, to zły dobór #hashtagów lub nałożona blokada na konto.

Jeśli używasz #hashtagów, ale ilość polubień spada bądź nie zwiększa się, sprawdź, czy na Twoje konto nie został nałożony tzw. „Shadow Ban”, który sprawia, iż Twoje posty nie są widoczne pod użytymi przez Ciebie #hashtagami.

Możesz to sprawdzić na tej stronie:

http://shadowban.azurewebsites.net

wpisując swoją nazwę użytkownika lub wklejając link do opublikowanego na Instagram zdjęcia.

Jeśli wszystko jest w porządku, pojawi się napis „Phew, you’re safe… for tonight!”.

Istnieje też duże prawdopodobieństwo, iż Instagram ogranicza widoczność postów u już obserwujących nasze konto, jeśli od dłuższego czasu interakcja była jednostronna.

Artykuł z pewnością nie wyczerpuje wszystkich aspektów, jednak powinien wyeliminować podstawowe błędy, popełniane podczas korzystania z aplikacji.

Leave a comment