Skip links

Kilka aspektów, mających wpływ na Twoją pozycję w google

W życiu każdego przedsiębiorcy przychodzi moment, w którym decyduje się na posiadanie swojej własnej strony internetowej. Każdy przecież dąży do tego, by jego marka była widoczna w sieci dla potencjalnych klientów. Tymczasem, wiele osób nie zdaje sobie sprawy, iż po jej wykonaniu, strona wymaga stałej uwagi. Dlaczego? Tego dowiecie się z artykułu.

Strona z systemem CMS czy zwykły HTML.

Główna różnica pomiędzy tymi dwoma typami stron, polega na posiadaniu panelu administracyjnego, z poziomu którego jesteśmy w stanie wykonać większość rzeczy na swojej stronie, niczego nie psując. Jest znacznie łatwiej zaktualizować stronę opartą np. na systemie WordPress, niż pobierać plik HTML strony i szukać w kodzie miejsca,  gdzie chcemy dokonać zmiany.
W moim osobistym przekonaniu, wykonane strony w zwykłym kodzie HTML, bez systemu CMS, znacznie gorzej się pozycjonują, przez co pozycja w wyszukiwarce google jest dużo niższa i docieramy do mniejszej ilości osób.

Jeśli chcemy stronę opartą np. na systemie WordPress, powinniśmy pilnować, aby był zawsze aktualny. Często, wydawane są takie aktualizacje, aby usunąć potencjalne luki w zabezpieczeniach takiego systemu – to samo dotyczy wtyczek, z których korzysta nasza strona.

Niezależnie od tego czy jest to HTML czy CMS, powinniśmy wykonywać regularne kopie bezpieczeństwa strony, co w przypadku dostania się złośliwego kodu czy włamania, będziemy mogli przywrócić sprawnie działająca wersję.

Responsywna strona internetowa

Problem stron wykonanych ‚jakiś czas temu’ to brak responsywności, czyli dostosowania strony do różnych rozmiarów urządzeń takich jak telefon czy tablet. Algorytm indeksujący i ustalający pozycję w wynikach wyszukiwania, robi to na podstawie wersji na telefony komórkowe… jeśli Twoja strona nie jest responsywna, możesz się spodziewać, iż nie uda Ci się osiągnąć dobrej pozycji i klienci jej nie znajdą.

Certyfikat SSL

Sporemu gronu użytkowników internetu wydaje się, że tylko sklepy internetowe powinny być zabezpieczone kluczem SSL. Jest to zabezpieczenie, które szyfruje dane przesyłane z Twojego komputera na stronę internetową i odwrotnie. Niestety, jest to mit i również ma wpływ na pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Brak ‚kłódki’ przy adresie strony internetowej, może odstraszać też potencjalnych klientów, którzy np. chcieliby skorzystać z formularza kontaktowego.

Optymalizacja strony

Kolejnym, ważnym czynnikiem wpływającym na pozycję strony w wynikach wyszukiwania oraz chęci pozostania na niej przez potencjalnego klienta, jest jej prędkość ładowania. Osobiście, kiedy zdarza mi się wejść na stronę, gdzie przez dłuższy moment widzę białe tło i nic więcej – klikam wstecz i szukam dalej. Tym samym, google widzi, że pod wyszukanym hasłem widocznie nie znalazłem niczego wartościowego i obniża jej ranking.

Prędkość ładowania swojej strony internetowej, możecie sprawdzić na: PageSpeed Insights

Na zakończenie.

Jeśli jesteśmy już posiadaczami strony, która została wykonana w starej technologii, powinniśmy się zastanowić nad jej odświeżeniem lub zmianą, aczkolwiek z osobistego doświadczenia wiem, że łatwiej jest wykonać stronę od podstaw, niż przebudowywać aktualną i może się to okazać tańszym rozwiązaniem.

Jeśli masz problem ze swoją stroną, zapraszam do kontaktu.

Leave a comment